Karunk az építőmérnöki képzés valamennyi szakirányát lefedi

Elsődleges fülek

Az Építőmérnöki Kar előadásokkal, kiállítással és laborlátogatásokkal várta az érdeklődő középiskolásokat a BME Nyílt Napon.

„Az építőmérnök hallgatók a Műegyetem diákságának mintegy ötödét teszik ki” – jelentette ki a kari tájékoztatón az Építőmérnöki Kar dékánja. Dr. Dunai László hangsúlyozta „a felsőoktatási intézmények ranglistáján karunk az első helyen szerepel az építőmérnök képzők között, a 161 kar összesített rangsorában pedig a 18. helyen áll.

„Tudjuk, hogy a válság hatására kicsit visszaesett az érdeklődés a karunk iránt, ami a ponthatárok csökkenését eredményezte az elmúlt években” – magyarázta Dr. Dunai László. A kar első embere szerint „hazánkban beruházások kellenek és lesznek, ami hamarosan építőmérnök hiányt eredményez, ezért is érdemes most építőmérnöknek tanulni.”

A középiskolások az építőmérnöki szakma eltérő területeit érintő kari előadásokból megismerhették a különböző típusú acélszerkezeteket, megtudhatták, hogy milyen szerepe van a műholdaknak az építőmérnöki gyakorlatban, valamint hogy mit is csinál egy vízmérnök. Az előadásokat követően pedig látogatást tehettek az Építőmérnöki Kar laborjaiban.

A Nyílt Nap Technika Érdekességei kiállításra ellátogató fiatalok személyesen tapasztalhatták meg az építőmérnöki szakma sokrétű világát. A Magasépítési Tanszék standjánál az érdeklődők megismerhették a hőkamera működését, valamint megtudhatták, hogy milyen különbség van a két illetve a három rétegű üveg sugárzási nyeresége és hőszigetelése között.

A Hidak és Szerkezetek Tanszék munkatársainak közreműködésével a középiskolások hídépítési modellezés menetét követhettek nyomon, miközben a különböző hídtípusokat is megismerhették. A nap folyamán pedig arra is fény derült, hogy mekkora erő kell a Lánchíd egy láncszemének az elszakításához.

Milyen mély alapok tartják a malajziai Petronas ikertornyokat és mikor volt a vörösiszap-katasztrófa? – ilyen és ehhez hasonló kérdésekre válaszolhattak a Geotechnikai Tanszék kvízjátékának résztvevői. A tanszék standjánál a különböző talajtípusok az iszaphatárig is bemutatásra kerültek.

Az Építőanyagok és Mérnökgeológia Tanszék standjánál különleges építőanyagokat – a habüveg, fémhab –, szigetelésnél használt purhabot, injektáló szereket ismerhették meg a fiatalok. Az érdeklődők a Fotogrammetria Tanszék bemutatóján pedig a lézerszkennerek és a 3D nyomtatás világába nyerhettek bepillantást.

Hatalmas volt az érdeklődés az Építőmérnöki Kar központi standjánál is. „Nálunk nincs rajz alkalmassági és a képzés osztott” – hallottuk a választ a leggyakrabban feltett kérdésekre az építőmérnök hallgatóktól. A középiskolások többsége még nem döntötte el, hogy építésznek vagy építőmérnöknek jelentkezzen. „Szeretek rajzolni, ezért először építész akartam lenni, viszont az Építőmérnöki Kar előadásai után egyre jobban vonz az építőmérnöki szakma, elsősorban a hídépítés” – vallotta be az egyik középiskolás lány.


 

Fotó: Papp Helga, Dolák Ádám, Pintér Erik